2014.04.07.
06:00

Írta: Maestra Eszter

Te miért nem tanulsz nyelvet?

Majd holnap!

Kifogást mindig lehet találni arra, hogy miért nem sikerült egy nyelvet megtanulni. Mit tegyél, ha rád is igaz?

1. Az örök újrakezdő - aki nem mer/tud továbblépni.

Fontos, hogy legyen motivációd, hogy miért szeretnéd azt a nyelvet megtanulni (utazás, nyaralás, kultúra, munka, diploma) illetve legyen határozott célod is, hogy hova szeretnél eljutni. Ez lehet annyi is, hogy nyaraláson megértsd az útbaigazítást, tárgyalni tudj a szakterületeden, vagy akár nyelvvizsgázz.

2. Ha túl sok az anyag körülöttünk - megvettél/letöltöttél már legalább 6 kurzuskönyvet, 3 helyről kapod az ingyenes leckéket, a telefonodon is legalább 3 nyelvtanulós applikáció fut, te meg teljesen elvesztél.

Mindegyik anyagnak más a felépítése, máson van a hangsúly, nem egyforma a magyarázat. Dönteni kell: nyelvtanfolyam, magántanár, önálló tanulás. Legyen meg az alap, ami végigvisz a célodig, kiegészítésnek használd az applikációkat, hallgass zenét, sok-sok hanganyagot stb.

3. Nincs idő! - de van, csak meg kell találni.

Akár a napirend átszervezésével, a feladatok rangsorolásával és a holtidők kihasználásával. Remekül lehet utazás közben hanganyagot hallgatni, hallás után szavakat tanulni - ha valaki vezet, de ha tömegközlekedik, akkor szókártyákkal, vagy mobiltelefonról is. Este a kedvenc sorozatot idegen nyelven megnézni,vagy idegen nyelvű regényt olvasni, házimunka közben zenét hallgatni stb. Már napi 15-20 perces foglalkozással is lehet haladni.

4. Nincs nyelvérzékem! - ezt inkább úgy mondanám, hogy nincs önbizalmam, úgysem hiszem el, hogy képes vagyok megcsinálni.

Rossz hírem van, meg tudod tanulni, képes vagy rá! Lehet, hogy lassabban, lehet, hogy több gyakorlással, de az is lehet, hogy eddig csak nem a megfelelő módszerrel próbáltad meg elsajátítani a nyelvet.

5. Nincs pénzem - mindenki pénzből él, ez tény.

Ma már rengeteg ingyenes lehetőség akad a neten is, megfelelő elszántsággal és alaposan megválogatott anyagokkal, nagyon jó szintre lehet eljutni. Azt is mérlegelni lehet, hogy nyelviskolában tanul az ember viszonylag alacsonyabb óradíjjal, de azt hosszabb időn át fizetve; vagy magántanárnál magasabb óradíjjal, de lényegesen rövidebb idő alatt. Ha az önálló tanulást is választja valaki, arra is van mód, hogy ha elakad, akkor vegyen pár magánórát a továbblépéshez.

6. Unom, utálom - fáradtan valóban nem érdemes nekiállni a tanulásnak (lásd feladatok rangsorolása).

Lazítva, viccesen is lehet a nyelvvel foglalkozni: olvass vicceket, keress idegen nyelvű mókás képeket, akasztófázz idegen nyelven, játssz szópárosítót/mondatösszerakót, olvass híreket (bulvár is ér).

8 komment

Címkék: tipp olasz nyelvtanulás kifogás

A bejegyzés trackback címe:

https://maestra.blog.hu/api/trackback/id/tr935957102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.07. 22:22:06

Rám a 4-es és a 6-os egyszerre igaz. Az iskoláimban botrányos minőségű volt a nyelvoktatás, semmit sem értek, minden évben harcolni kellett, hogy ne bukjak meg, miközben a többi tárgyból erős 4-es voltam (a gimiben meg 4-es 5-ös).

Már négy éve élek Németországba, de ugyanúgy beszélek, mint az első pár hónapban. Pedig elvégeztem egy itteni tanfolyamot, fogadtam tanárt, német környezetben vagyok...

De már nem izgat, dolgozni attól ugyanúgy tudok, a környezetem meg megtanulta az én különleges dialektusomat értelmezni és hozzám is így beszélnek. Ezután meg aztán tényleg nem fejlődök.

Maestra Eszter · http://maestra.hu 2014.04.08. 07:18:49

@Balogh Zsolt: igen, úgy valóban nehéz fejlődni, hogy a környezet idomult. Kár, hogy nem sikerült megtalálni az üdvözítő módszert. Lehet, hogy érdemes lenne pl. egy oktatóvideó-sorozatnak nekiállni, teljesen kezdő szintről. Így (úgy sejtem) sikerélmény is lenne, ismétlés, pontosítás is és apróbb lépésekkel talán tovább lehetne lépni. Ha még nem ment el minden kedve a tanulástól.

inebhedj - szerintem 2014.04.08. 08:15:09

"Este a kedvenc sorozatot idegen nyelven megnézni"

Ez - legalábbis az én esetemben - valami nagyvárosi legenda lesz.

inebhedj - szerintem 2014.04.08. 10:24:25

@Maestra Eszter:

A statisztika szerint mindösszesen 1 hónapot, 2 hetet és 1 napot töltöttem eddig angol nyelvű sorozatok bámulásával (adott esetben felirat műfordítással).

Egy tányér szenet nem tudnék kérni egy skót vodkaföldön.

Maestra Eszter · http://maestra.hu 2014.04.08. 11:08:26

@inebhedj - szerintem: azt hiszem azt nem állítottam, hogy csak sorozatokból meg lehet tanulni egy idegen nyelven (bár, állítólag erre is van példa), de a tanulási folyamatnak remek kiegészítője lehet. Gondolom te is tanultál angolul, nyilván nem is rossz az a szint, ahol állsz, ha fordítasz. Ha pedig beszélni szeretnél, ahhoz beszélni kell, anélkül valóban nem megy.

inebhedj - szerintem 2014.04.08. 11:31:42

@Maestra Eszter:

Soha nem tanultam angolul.
Németül és oroszul tanultam - vajmi kevés eredménnyel.

Van viszont egy olyan - teljesen megalapozatlan - benyomásom, hogy a sok nyelvet beszélőknek legalábbis az anyanyelvük megfelelő kezelésével problémái vannak, így a többnyelvűség ennek valamiféle kompenzációja. Mindenesetre a (mű)fordításaim mögött inkább az van, hogy magyarul azért beszélek, és valahogy megoldom a híd építést. :)

(Jó mondjuk a meló miatt elég sok angol nyelvű szöveget kell értelmezni vagy elkövetni, igaz írásban.)

Maestra Eszter · http://maestra.hu 2014.04.08. 15:35:21

@inebhedj - szerintem: Valahol ott érzem a nagy igazságot a soraid között, hogy az anyanyelv megfelelő/szép/helyes használata nagyon fontos.
süti beállítások módosítása